AGÜ Kalite Koordinatörlüğü’nden Temizliğe Neşter!

18 Jul 2024

AGÜ Kalite Koordinatörlüğü Sizin Temizlik Toplantısı Yapılmıştır.

AGÜ Kalite Koordinatörü Prof. Dr. İrfan ALAN, özellikle öğrenci ve kişisel memnuniyet anketlerinde ortaya çıkan üniversitedeki temizlik hizmetlerine yönelik memnuniyetsizlikleri gidermek üzere biri temizlik hizmetlerini denetleyicilerine, diğer de temizlik görevlilerine olmak üzere iki ayrı toplantı düzenledi. Toplantıya, Kalite Koordinatörlüğü çalışanları, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı çalışanları da katıldı.

 

Kalite Koordinatörlüğü'nün, çalışanlara ve listelerde yaptığı anketlerde ortaya çıkan gelişmeler, açık alanların temizlik hizmetlerine yönelik olanlar her iki toplantıda da seçildi.

Toplantılarda; Anketlerde, tuvalet ve lavaboların temizlik ve hijyeninden sıcaklıksızlık oranlarının oldukça yüksek olduğu aktarıldı.

 

Kalite Koordinatörlüğü; Anketlerde gelişmeye açık ürünlerin başında gelen temizlik çözümleyicilerin çözülmesi ve gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla, bir denetim aralığı geliştirilerek, tüm üniversite aralığında temizlik sorununun çözümüne yönelik çalışmalar başlatıldı.

 

Bina denetim görevlileri ile yapılan toplantıda, denetim görevlilerine aksayan temizlik işleri fotoğraflarıyla aktarıldı.

 

Onun binası için; Bina temizlik işlerinin, temizlik görevlileri tarafından düzgün yapılıp yapılmadığının sürekli denetiminin önemi ve denetim eksikliğine vurgu yapıldı. Bina denetim görevlilerinin, temizlik işlerinin aksayanlarını fotoğraflayarak İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığındaki İç Hizmetler Şube Müdürlüğüne bildirmeleri istendi.

Temizlik görevlileri ile yapılan toplantıda ise, görevlilere görevli oldukları işin üniversitenin itibarı açısından neden önemli olduğu açıklandı, fotoğraflarla aksayan temizlik işleri gösterilerek aktarıldı. Geliştirilen yeni denetim sisteminin işleyişi hakkında bilgi verildi. Temizlik görevlilerinin çalıştırılmasıyla ilgili faaliyetlerde bulunuldu.

 

Toplantıda, denetim ve temizlik görevlileri için ücret ve ceza döngüsü ile sağlanabileceği sağlanabileceği önerildi. Buna göre; Temiz bina denetleyicileri ile görevini iyi yapan temizlikçilerin korunması için bir sistemin başlatılması kararlaştırıldı.

 

Diğer taraftan, sınıflara ve tuvaletlere çeşitli bakımlar ve bilgilendirici levhaların da bulunabilmesi önerildi. Konunun değerlendirilmek üzere üst yönetime aktarılması kararlaştırıldı.

 

Ayrıca derslerin ara verildiğinde tüm dersliklerin temizlenmesi için yeterli zaman ve personelin mevcut olması, dersliklerin kapısında kullanım saatleri ile ilgili bilgilendirici bir levhalar halinde derslerin temizlenmesinin daha iyi planlanabileceği görevlilerce önerildi. Önerinin yerinde bir öneri olduğu ve hayata geçirilmek üzere değerlendirilerek üst yönetime iletilmesi kararlaştırıldı. 

 

Süreçlerin takibi için çeşitli formlar geliştirilerek, iş akışının takip edilmesi ve aksayan ilerlemenin üzerine gidilmesi kararlaştırıldı.

Temizlik işlerinin görevliler tarafından düzgün ve sağlıklı çalıştırılması için görevliler için ilave hizmet içi eğitimlerin planlanması kararlaştırıldı. İyileştirme adımlarının ardından temizlikle ilgili tüm sorunların ortadan kaldırılması hedeflenmekle birlikte iyileşmenin en büyük gösterinin ileride yapılacak anketlerde özellikle temizlikte ortaya çıkacak olan duygulardaki artış olacağı değerlendirildi.