2030’a Doğru Yükseköğretim Vizyonu Toplantısına Katılım Sağlandı
29 Kasım 2024'te Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde düzenlenen "2030’a Doğru Yükseköğretim Vizyonu Toplantısı", yükseköğretimin geleceğini şekillendirmek amacıyla gerçekleştirildi. YÖK Başkanı Erol Özvar ve akademik liderlerin katılımıyla yapılan toplantıda, dijital dönüşüm, yapay zeka, uluslararasılaşma ve sürdürülebilirlik konuları ele alındı.
Özvar, 2030’a kadar üniversite öğrencisi sayısının dünya genelinde 380 milyona ulaşacağını belirterek, yükseköğretimde kalite güvencesi ve uluslararası rekabetçiliğin artırılması gerektiğini vurguladı. Ayrıca, nüfus değişimleri, çevrim içi eğitim ve yapay zeka destekli öğretim modellerinin eğitimde dönüşüm yaratacağı ifade edildi.
Toplantıda, dijital beceri derslerinin müfredata eklenmesi, istihdama duyarlı programlar geliştirilmesi ve üniversitelerin küresel rekabet gücünün artırılması için öneriler sunuldu. Türkiye’nin yükseköğretimde uluslararası akreditasyon süreçlerine uyumu ve sürdürülebilir eğitim modelleri oluşturma hedefleri toplantının önemli çıktıları arasında yer aldı.
YÖKAK Gazi Üniversitesi KAP Toplantısı Katılımı
5 Aralık 2024’te Ankara’da düzenlenen Gazi Üniversitesi YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı Tecrübe Paylaşımı Toplantısı, Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının akreditasyon süreçlerinde elde ettikleri deneyimlerin paylaşılmasını amaçladı. Gazi Üniversitesi Rektörü Uğur Ünal ve YÖKAK Başkanı Ümit Kocabıçak başta olmak üzere akademik camianın önemli isimleri toplantıya katılım sağladı.
Toplantıda, Türkiye’de üniversite sayısının 208’e ulaştığı ancak niteliksel gelişimin hala öncelikli bir hedef olduğu vurgulandı. Uluslararası öğrenci potansiyelinin artırılması, veri yönetimi, kalite süreçlerinin dijitalleşmesi ve liderlik yaklaşımlarının güçlendirilmesi gibi konular ele alındı. Ayrıca, Türkiye’de 24 üniversitenin tam akreditasyona sahip olduğu, 49 üniversitenin koşullu akredite olduğu ve 99 üniversitenin henüz akreditasyon sürecinden geçmediği belirtildi.
Üniversitelerde kalite güvence sistemlerinin geliştirilmesi gerektiği vurgulanırken, akreditasyonun sadece bir sertifika değil, aynı zamanda eğitimde sürdürülebilir kaliteyi sağlama süreci olduğu ifade edildi. Toplantı, yükseköğretimde kalite standartlarının yaygınlaştırılması için önemli bir adım olarak değerlendirildi.